REGULAMIN REZERWACJI MIEJSC NOCLEGOWYCH POPRZEZ INTERNETOWY SERWIS CRODEA.PL
1. Wprowadzenie, podstawowe pojęcia
- Serwis CroDea.pl – internetowy portal prezentujący miejsca noclegowe w Chorwacji i Czarnogórze za pośrednictwem którego Klient może dokonać rezerwacji Obiektu
- Klient – osoba dokonująca rezerwacji Obiektu poprzez Serwis CroDea.pl
- Pośrednik – właściciel i administrator Serwisu CroDea.pl
- Obiekt – miejsce noclegowe (apartament, willa, pokój w hotelu), który jest w ofercie Serwisu CroDea.pl
Właścicielem i administratorem Serwisu CroDea.pl (zwanym dalej Serwisem) jest firma CroDea Joanna Zielińska (zwana dalej Pośrednikiem).
Głównym celem Serwisu jest prezentacja ofert noclegowych (zwanej dalej Obiektami): hoteli, pensjonatów, kwater prywatnych, których właścicielami są osoby fizyczne lub prawne (zwani dalej Właścicielami). Każdy z odwiedzających Serwis ma możliwość uzyskania od Pośrednika wszystkich możliwych informacji na temat Obiektów, które znajdują się w ofercie Serwisu oraz za jego pośrednictwem dokonać rezerwacji.
Przed podjęciem decyzji o rezerwacji Obiektu Klient ma obowiązek przeczytać „Regulamin rezerwacji miejsc noclegowych poprzez internetowy Serwis CroDea.pl” (zwany dalej Regulaminem).
Pośrednik zobowiązuje się reprezentować prawa i interesy Klienta wobec Właściciela i w miarę swoich możliwości służyć pomocą we wszystkich sprawach związanych z rezerwacją Obiektu, kontaktem z Właścicielem, dojazdem na miejsce.
2.Treść oferty
- Obiekty zamieszczone w Serwisie są osobiście sprawdzane przez Pośrednika lub osobę przez niego wyznaczoną. Pośrednik ponosi pełną odpowiedzialność za prawdziwość zdjęć i informacji charakteryzujących Obiekty z oferty.
- Większość zdjęć znajdujących się w Serwisie jest własnością właściciela Serwisu, które są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i wykorzystywanie zdjęć bez zgody autora jest zabronione. Zdjęcia oznaczone są logo Serwisu. Zdjęcia nie zawierające logo pochodzą z archiwów właścicieli Obiektów.
3. Ceny
- Ceny dotyczące wynajmu Obiektów oraz ewentualne dodatkowe opłaty typu: opłata klimatyczna, opłata parkingowa, opłata za korzystanie z klimatyzacji, opłata za Internet, opłata za psa itp. są podane w EUR i są nieodłączną częścią oferty. Pośrednik ma prawo zmian cen w przypadku, gdy zmieni je Właściciel. Zmiany cen nie dotyczą osób, które dokonały już rezerwacji i wpłaciły zadatek.
- Poza cenami wymienionymi w Cenniku (przy każdej ofercie na stronie Serwisu) nie ma żadnych ukrytych dodatkowych opłat.
4. Zakwaterowanie
Obiekty posiadają podstawowe wyposażenie oraz umeblowanie, które umożliwia swobodne funkcjonowanie takiej ilości osób, dla której są one przewidziane.
- W dniu zakwaterowania Obiekty są oddawane do dyspozycji Klienta od godziny 12:00 lub od godziny 14:00 (w zależności od Obiektu, informacja ta podana jest w opisie oferty oraz na potwierdzeniu rezerwacji), w dniu wyjazdu Klient zobowiązany jest opuścić Obiekt do godziny 9.00-10:00. Na specjalną prośbę Klienta właściciel może się zgodzić na to, żeby Klient opuścił Obiekt później (np. wieczorem), jednak może się to wiązać z opłatą (w zależności od ustaleń z właścicielem Obiektu).
- Klient zobowiązany jest w dniu zakwaterowania przedłożyć właścicielowi dokumenty (dowód osobisty lub paszport) w celu dokonania formalności meldunkowych.
- W dniu wyjazdu Klient zobowiązany jest udostępnić właścicielowi Obiekt celem sprawdzenia jego stanu. W przypadku stwierdzenia szkód powstałych z winy Klienta musi on pokryć koszty ich usunięcia.
- Przyjazd na miejsce większej ilości osób niż zaznaczono w potwierdzeniu rezerwacji bez uprzedniego uzgodnienia z właścicielem jest zabronione.
- Przyjazd Klienta do Obiektu w dniu późniejszym niż data rozpoczęcia pobytu w Obiekcie nie zwalnia go z opłaty za dni, podczas których był nieobecny. Taka sama sytuacja jest wówczas, gdy Klient opuszcza Obiekt wcześniej.
5. Procedura wyboru oferty i jej zakupu
a. Sposób rezerwacji
- Pośrednik udziela Klientowi informacji drogą elektroniczną lub telefonicznie o wolnych Obiektach w określonym terminie na podstawie danych otrzymanych od Właściciela.
- W przypadku podjęcia decyzji o rezerwacji Klient zobowiązany jest poinformować o tym Pośrednika drogą elektroniczną na adres: joanna.zielinska@crodea.pl podając przy tym: dane osobowe, adres zamieszkania, nazwę Obiektu i miejscowość, termin pobytu, ilości osób (w tym ilość dzieci i ich wiek) oraz nr kontaktowy. Rezerwacje zgłoszone telefonicznie należy niezwłocznie potwierdzić drogą mailową.
- Pośrednik przesyła informacje o rezerwacji drogą elektroniczną do Właściciela.
- Po potwierdzeniu rezerwacji przez Właściciela, Pośrednik przesyła Klientowi drogą elektroniczną potwierdzenie przyjęcia rezerwacji wraz z informacją o sposobie i terminie wpłaty zadatku. (uregulowania prawne dotyczące wpłaty zadatku określa Art. 394. kc)
Jeśli Klient wyraża chęć zabrania ze sobą psa musi ten fakt uzgodnić z Pośrednikiem przed dokonaniem rezerwacji.
Klient, rezerwując Obiekt ma obowiązek podania dokładnej ilości osób, która będzie zakwaterowana wraz z nim w danym Obiekcie w określonym terminie. Pośrednik nie musi znać personaliów wszystkich osób, które będą zamieszkiwały wraz z Klientem dany Obiekt. Personalia wszystkich osób będą dopiero odnotowane na miejscu, przez właściciela Obiektu, któremu po przyjeździe każdy turysta ma obowiązek okazać dowód tożsamości celem zameldowania.
Wszelkie rozmowy handlowe prowadzone są bezpośrednio z Klientem. W gestii Klienta leży poinformowanie pozostałych osób, które będą zamieszkiwały zarezerwowany Obiekt o szczegółach oferty. Pośrednik nie ma obowiązku przekazywania dokumentów związanych z rezerwacją (faktury oraz potwierdzenia rezerwacji) pozostałym osobom towarzyszącym Klientowi. Ponadto wszelkie zmiany w rezerwacji muszą być zgłaszane tylko i wyłączenie przez Klienta.
W wyjątkowych sytuacjach Klient może scedować sprawy związane z rezerwacją na inną osobę, uprzednio o tym informując mailowo Pośrednika.
Klient musi mieć ukończone 18 lat.
b. Płatność
- Wpłata zadatku na konto Pośrednika lub inne konto przez niego wskazane (w niektórych ofertach na konto Właściciela) musi nastąpić w określonym przez niego terminie. W przypadku, kiedy Klient nie dokona przelewu w tym terminie wówczas rezerwacja zostaje automatycznie anulowana.
- Wysokość zadatku (określona w PLN lub EUR) jest uzależniona od ceny wynajmu danego Obiektu. Pozostałą część kwoty (w EUR) należnej za wynajem Klient wpłaca w gotówce bezpośrednio Właścicielowi (lub innej osobie wskazanej przez Pośrednika) zaraz po przyjeździe do Obiektu.
- Krótszy pobyt w Obiekcie (późniejszy przyjazd lub wcześniejszy wyjazd) wynikający z decyzji Klienta nie zwalnia go z obowiązku zapłacenia całości należności wynikającej z dokonanej rezerwacji.
W przypadku Klienta spoza Polski płatność zadatku dokonywana jest w walucie EUR na konto dewizowe.
- Każdy Klient wpłacający zadatek otrzyma od Pośrednika fakturę. Dotyczy to tylko wpłat na konto Pośrednika. Faktura zostanie przesłana do Klienta pocztą elektroniczną oraz tradycyjną.
- Na pozostałą część kwoty, płatną na miejscu Klient otrzyma rachunek uproszczony lub dowód wpłaty. W rachunku tym będzie również zawarta kwota wcześniej wpłaconego zadatku (o ile była wpłacona na konto Właściciela). Większość prywatnych właścicieli nie prowadzi działalności gospodarczej, rozlicza się ryczałtowo i nie wystawia faktur.
- Wpłata zadatku jest jednocześnie potwierdzeniem, że Klient zapoznał się z charakterystyką danego Obiektu oraz z zasadami zawartymi w Regulaminie, co tym samym oznacza jego akceptację. Od momentu wpłacenia zadatku zarówno Klient, jak i Pośrednik wchodzą w stosunek prawny i muszą stosować się do niniejszego Regulaminu.
c. Dokumenty towarzyszące rezerwacji
Po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie, Klient otrzymuje drogą elektroniczną następujące dokumenty:
- Fakturę
- Potwierdzenie rezerwacji (Voucher), zawierający wszystkie szczegóły rezerwacji, sporządzony w j. polskim oraz w j. chorwackim (jest on równocześnie wysyłany do Właściciela Obiektu). Voucher należy zabrać ze sobą i okazać Właścicielowi.
- Dokładny adres Obiektu, dane kontaktowe do Właściciela, mapki i instrukcje dojazdu itp.
Potwierdzenie rezerwacji oraz faktura wysyłana jest również pocztą tradycyjną do Klienta.
6. Prawo Pośrednika do zmiany i rezygnacji z rezerwacji
Pośrednik ma prawo do zmiany rezerwacji oraz do wypowiedzenia zawartej umowy, jeśli przed rozpoczęciem lub w czasie trwania zarezerwowanego pobytu wystąpią nieprzewidziane okoliczności, tj. sytuacje kryzysowe (zamieszki, klęski żywiołowe itp.), na które Pośrednik nie ma żadnego wpływu. Pośrednik jest zobowiązany poinformować Klienta, który wpłacił zadatek, o zmianie czy rezygnacji z rezerwacji natychmiast po otrzymaniu informacji o sytuacji kryzysowej.
W przypadku, kiedy właściciel Obiektu z nieuzasadnionych przyczyn odwoła dokonaną już wcześniej rezerwację wówczas Pośrednik ma obowiązek zwrócić wpłacony zadatek (jeśli był wpłacony na konto Pośrednika) i pomóc Klientowi w znalezieniu innego Obiektu o podobnym.
7. Prawo Klienta do zmiany i rezygnacji z rezerwacji
Klient jest zobowiązany przesłać Pośrednikowi drogą elektroniczną każdą informację o zmianie terminu rezerwacji lub jej rezygnacji. W sytuacji, kiedy od Klienta nie wpłynie informacja o rezygnacji do dnia przyjazdu do Obiektu, wówczas Klient zobowiązany jest pokryć całość kosztów związanych z wynajmem danego apartamentu.
W przypadku zmiany w rezerwacji (np. zmiany terminu, obiektu, apartamentu) Klient zostanie obciążony kwotą manipulacyjną w wysokości 50 zł. Dotyczy to tylko sytuacji, w której wcześniej klient otrzymał już potwierdzenie przyjęcia rezerwacji oraz rachunek na zadatek w wersji elektronicznej.
8. Reklamacje
- Wszelkie niezgodności oferty z opisem (np. brak jakiś przedmiotów na wyposażeniu apartamentu) czy jakiekolwiek inne problemy związane z pobytem w Obiekcie (np. uszkodzenia urządzeń będących na wyposażeniu, awarie sprzętu, problemy z dostępem do Internetu, hałaśliwe sąsiedztwo itp.) należy natychmiast zgłaszać bezpośrednio właścicielowi. Jeśli interwencja nie przyniesie skutku, wówczas problem należy zgłosić Pośrednikowi.
- Każdy problem zgłoszony przez Klienta będzie w miarę możliwości Właściciela czy Pośrednika rozwiązany jak najszybciej. W przypadku rozwiązania problemu na miejscu Klient nie może domagać się jakichkolwiek roszczeń finansowych z tytułu niedogodności związanych z pobytem w danym Obiekcie.
- Niezależnie od faktu zgłoszenia problemu/reklamacji na miejscu Klient ma prawo złożyć pisemną reklamację po powrocie z wypoczynku. Reklamację należy przesłać listem poleconym na adres: CroDea Joanna Zielińska, ul. Połczyńska 29k/5, 78-300 Świdwin. Reklamacja będzie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty złożenia.
- Podstawą reklamacji nie mogą być okoliczności, na które Właściciel czy Pośrednik nie ma żadnego wpływu (np. awarie wodociągu i kanalizacji w danej miejscowości, awaria elektryczności w miejscowości, brak dostępu do Internetu leżący po stronie operatora itp).
- W przypadku, kiedy Klient dopiero po powrocie do kraju zgłosi reklamację, nie dając możliwości wcześniejszego rozwiązania problemu przez Właściciela czy Pośrednika wówczas automatycznie reklamacja jest bezpodstawna.
- Jeśli Klient po przybyciu na miejsce nie jest zadowolony z wynajętego Obiektu, opuści go i na własną rękę znajdzie inne miejsce noclegowe, nie dając Właścicielowi lub Pośrednikowi szansy rozwiązania problemu, wówczas nie ma on prawa żądać zwrotu zadatku, bez względu na to czy jego skarga jest słuszna czy też nie.
- Prawo do złożenia reklamacji nie mają osoby, które wraz z Klientem zamieszkiwały dany Obiekt.
9. Polityka Prywatności
25 maja 2018 roku zaczynają obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych zwane w skrócie RODO. Z tego powodu przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje z których dowiesz się z niego, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie masz związane z tym prawa. Poniżej znajdziesz informacje, dotyczące zbierania Twoich danych osobowych podczas odwiedzania naszej witryny i na kolejnych etapach realizacji rezerwacji miejsc noclegowych. Dowiesz się w jaki sposób zabezpieczamy Twoje dane oraz znajdziesz tu wszystkie informacje wymagane prawem w tym w szczególności do czego masz prawo w świetle obowiązujących przepisów dot. danych osobowych.
- Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem danych osobowych, w rozumieniu przepisów regulujących ochronę danych osobowych (tj. m.in. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, dalej zwane RODO), jest firma CroDea Joanna Zielińska , właściciel Serwisu CroDea.pl z siedzibą ul. Połczyńska 29k/5, 78-300 Świdwin, Nr NIP: 672-146-98-71, e-mail joanna.zielinska@crodea.pl, nr telefonu 660 448 778, zwany dalej CroDea Joanna Zielińska lub Sprzedawcą.
- Jakie dane przetwarzamy?
Przetwarzamy dane osobowe klientów i osób korzystających z naszej witryny CroDea.pl, które są podawane i pozostawiane przez klientów w ramach korzystania z usług CroDea.pl.
Są to, przede wszystkim, dane niezbędne do realizacji zamówień na realizację rezerwacji miejsc noclegowych poprzez serwis CroDea.pl, w tym niezbędne do komunikacji z zamawiającym, realizacji wysyłki materiałów reklamowych i dokumentów do klienta oraz obsługi ewentualnych zgłoszeń reklamacyjnych. Dane te, na podstawie odrębnej zgody, możemy wykorzystać także do innych celów. W takim przypadku cele te są zawsze określone w treści zgody.
Przetwarzamy następujące dane osobowe: adres e-mail, imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres IP, PESEL, a także przetwarzamy dane, które odwiedzający lub klient pozostawia w ramach poruszania się po naszej witrynie, czyli te, które są pozostawiane w tzw. plikach cookies.
- Skąd mamy Twoje dane?
Otrzymaliśmy je od Ciebie podczas przesłania formularza kontaktowego z naszej strony internetowej bądź za pośrednictwem poczty e-mail, kontaktu przez profil firmowy na Facebooku czy Instragram, jak również poprzez kontakt telefoniczny.
- Jak zabezpieczamy dane osobowe?
Dane osobowe klientów CroDea.pl są przechowywane w bazie danych, w której zastosowano środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych adekwatne do ważności przechowywanych danych osobowych zgodnie z wytycznymi odpowiednich urzędów i zgodnie z branżowymi standardami.
- Jak sposób możesz skontaktować się z nami w kwestii Twoich danych osobowych?
W przypadku pytań dotyczących przetwarzania lub wykorzystywania Twoich danych osobowych przez serwis CroDea.pl, prosimy o kontakt pod dedykowanym adresem email: dane.osobowe@ crodea.pl. Jeśli ta forma kontaktu Tobie nie odpowiada, możesz do nas zadzwonić (tel. 660 448 778) lub napisać oficjalne pismo i wysłać na adres CroDea Joanna Zielińska ul. Połczyńska 29k/5, 78-300 Świdwin
- W jakim celu i na jakiej postawie przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe są przetwarzane przez nas ponieważ jest to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy, a w szczególności:
– realizacja złożonego przez Ciebie zamówienia na rezerwację apartamentu w Chorwacji lub Czarnogórze
– sprzedaż polisy ubezpieczeniowej związanej z wyjazdem za granicę
– obsługi składanych przez Ciebie reklamacji
– obsługi wiadomości jakie do nas kierujesz
– przesyłania dokumentów sprzedaży drogą elektroniczną oraz tradycyjną za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Niezależnie od RODO Twoje dane osobowe są przetwarzane zgodnie z odrębnymi przepisami (np. dla celów podatkowych i rachunkowych).
- Czy podanie Twoich danych jest obowiązkowe?
Podczas rejestracji wymagamy od Ciebie informacji niezbędnych do prawidłowej obsługi twojej rezerwacji. Jeśli z jakiegoś powodu nie podasz tych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą umowy, a w konsekwencji nie będziesz mógł dokonać rezerwacji za pośrednictwem serwisu CroDea,pl.
- Jakie są Twoje prawa względem nas w kwestii przetwarzania danych?
Szanujemy Twoje dane osobowe, dlatego gwarantujemy Ci spełnienie wszystkich praw wynikających z RODO. W szczególności prawo dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz uaktualnienia. Masz również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego ich przetwarzania. Pamiętaj, że skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody, a od 25 maja 2018 r. masz również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, prawo do przenoszenia danych, oraz prawo do bycia zapomnianym. W celu zmiany w zakresie przetwarzania Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami przesyłając maila na adres: dane.osobowe@crodea.pl
- Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?
Dane osobowe mogą być przekazywane zaufanym partnerom, tj. podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie CroDea.pl przy czym, takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z CroDea.pl i wyłącznie zgodnie z wytycznymi CroDea.pl i jedynie w zakresie niezbędnym dla realizacji usług zleconych przez CroDea.pl. Te podmioty to dostawcy usług i systemów informatycznych (np. Google, Facebook), operatorzy pocztowi (np. Poczta Polska), dostawcy usług doradczych, prawnych, księgowych lub audytowych. Dane również mogą być przekazywane, podmiotom lub instytucjom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa np. organom ścigania w razie wystosowania przez nie żądania udostępnienia danych, na odpowiedniej podstawie prawnej (np. dla potrzeb toczącego się postępowania karnego).
Twoje dane osobowe udostępniane są właścicielom obiektu, u których dokonujesz rezerwacji lub osobom pośredniczącym w zakresie rezerwacji miejsc noclegowych. W przypadku, kiedy dokonasz zakupu polisy ubezpieczeniowej Twoje dane przekazujemy firmie ubezpieczeniowej.
CroDea.pl zastrzega sobie prawo aktualizacji i zmiany Polityki Prywatności. Spowodowane jest to tym, że zmianie ulegają technologie, standardy i wymagania związane z prowadzeniem działalności w Internecie. Oznacza to, że w przyszłości CroDea.pl może, a czasem będzie musiała, wprowadzać modyfikacje w Polityce Prywatności. Wraz z każdą zmianą, nowa wersja Polityki Prywatności będzie się pojawiała na stronie naszego serwisu i będzie obowiązywała w nowym brzmieniu od dnia jej umieszczenia jednak jedynie dla nowych klientów odwiedzających stronę, rezerwujących miejsce noclegowe i wyrażających na zgodę na nową treść. Serwis CroDea.pl przechowuje historię zmian Polityki Prywatności w celu przetwarzania danych zgodnie z Polityką Prywatności, na którą klient wyraził zgodę w danym momencie w historii.
Data aktualizacji Regulaminu: 25.05.2018
Najnowsze komentarze