Majowe wycieczki do Chorwacji – sezon 2023 – relacja

W tym roku Chorwację wiosną podziwiałam z dwiema grupami. Pierwsza wycieczka odbyła się w terminie 2-8.05.2023, druga 10-17.05.2023.

Program obu wycieczek był tak ułożony, żeby był czas na zwiedzanie oraz odpoczynek we własnym zakresie.
W ciagu tych kilku dni odwiedziliśmy Trogir, Split, Makarską, Omis, Dubrownik oraz Park Przyrody Biokovo. Była okazja poznać tej kraj z różnych aspektów – trochę architektury, a także przepiękna przyroda.
O nasz dobry wypoczynek dbał Bluesun Hotel Marina w Breli, którego idealne położenie w sosnowym lasku tuż przy plaży było dodatkowym atutem. Budził nas śpiew ptaków, a usypiał szum morza. Szczęściarze mogli z tarasu oglądać delfiny skaczące pomiędzy morskimi falami. Dzięki doskonałej, pysznej i bardzo zróżnicowanej ofercie gastronomicznej mogliśmy w hotelowej restauracji spróbować regionalnych dań. Bogaty wybór dań mięsnych, rybnych i wegetariańskich, deserów, ciast i owoców spowodowało, że do Polski wróciliśmy z dodatkowymi kilogramami. Wieczorem degustowaliśmy lokalne trunki w knajpkach i beach-barach w Breli i Baska Voda.
Było mnóstwo spacerów, relaksu, a grupa I skorzystała z opalania i morskich kąpieli.

Nasze przewodniczki po Chorwacji – Aneta i Danica przekazały nam mnóstwo ciekawych informacji związanych z miejscami, które odwiedzaliśmy.
Przeżyliśmy niezapomniane chwili spacerując po Skywalk Biokovo – szklanym tarasie usytuowanym na wysokości ponad 1200 m., czerpaliśmy atmosferę chorwackich miast i miasteczek przechadzając się wąskimi uliczkami, mieliśmy okazję przejechać się po najdłuższym moście w Chorwacji – na Płw. Pelješac. Odważni spróbowali lokalnych ostryg, wypiliśmy najdroższą kawę w Chorwacji (w Dubrowniku ;-)). Myślę, że wspomnień mamy dużo. Zostaną one w nas na zawsze.
Dziękuję moim dwóm cudownym grupom za ten piękny czas. Byliście wspaniali! Na pewno będziemy w kontakcie i mam nadzieję, że spotkamy się jeszcze na niejednej wycieczce z CroDea!
Dziękuje również moim usługodawcom – kierowcy, Marko przewodniczkom Danicy i Anecie, obsłudze hotelowej – dzięki Waszemu profesjonalizmowi stworzyliśmy naprawdę fajną wycieczkę!

Zapraszamy na kolejną wiosenną wycieczkę w maju 2024! Oferta wkrótce!